De training “Eerste Hulp bij Conflicten op de Werkvloer”
is geschikt voor teamleiders, (hr)managers, bedrijfsleiders & ondernemende professionals die willen leren hoe ze effectiever kunnen omgaan met een (latent) conflict (gedoe, ruzie, enz.)op de werkvloer of in de zakelijke context.
Vaak worden niet de juiste strategieën en vaardigheden ingezet waardoor het bijvoorbeeld omslaat naar een echt conflict, mensen melden zich ziek, er ontstaat een vervelende sfeer, enz.
Op deze dag leer je brandjes op de juiste manier te blussen, waardoor erger wordt voorkomen!
Dit levert de training jou verder nog op:
– Meer inzicht in de conflictdynamiek en de psychologische drijfveren bij conflicten.
-Inzicht in de eigen conflicthanteringsstijl en hoe je die matcht met andere stijlen waardoor je toch kunt zorgen voor een snelle de-escalatie en een opbouwende dialoog met betrokkene(n).
-Het effectief kunnen toepassen van communicatieve interventies of conflicten en/of het aanspreken van mensen waardoor jij de regie houdt en de zaak niet verder escaleert.
-Je handelt voortaan sneller en met meer zelfvertrouwen bij kwesties op gebied van verstoorde communicatie, ongewenst gedrag, verzuimkwesties.
Weten wat je wel en niet moet doen bij dergelijke situaties levert een forse tijds- en kostenbesparing op, scheelt enorm veel stress, voorkomt of verkort verzuim, zorgt ervoor dat goed personeel niet vertrekt en is goed voor je imago als leider/professional.